خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
فلنج
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشتری گرایی
تاريخ : 30 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : mabani95 | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشتری گرایی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشتری گرایی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشتری گرایی


مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشتری گرایی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشتری گرایی

در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی

و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مشتری­گرایی[1]

مقدمه

رد پای اندیشه بازارگرایی را می­توان در اوایل دهه پنجاه میلادی یافت، زمانی که پیتر دراکر[2](1954) مشتری را پایه و اساس سازمان­ها عنوان کرد و آن را برای حیات سازمان­ها ضروری دانست. اظهارات دراکر توسط لویت[3](1960) مورد حمایت قرار گرفت. او نیز قاطعانه معتقد بود که برآورده کردن نیازهای مشتریان باید به عنوان هدف اصلی بنگاه­های تجاری مورد توجه قرار گیرد. سایر نویسندگان بعداً این ایده را به نام ((مفهوم بازاریابی)) گسترش دادند. از آن زمان به بعد، صاحب نظران ومدیران زیادی این فلسفه تجاری مشتری مدار را جزء تفکیک ناشدنی مدیریت روزانه خود قرار دادند(رجوعی،1387).کوهلی و جاوروسکی[4] مفهوم بازاریابی را به عنوان فلسفه یا روش تفکری که تخصیص منابع و فرموله سازی استراتژی­های سازمان را هدایت می­سازد تعریف نموده و فعالیت­هایی شامل شناسایی و برآوردن نیازها وخواسته­های مشتریان، تمرکز بر تحقق اهداف سازمان در حین برآورده ساختن نیازهای مشتری و نیز انسجام تمامی نواحی وظیفه­ای جهت کسب اهداف سازمان از طریق پاسخ صحیح به خواسته­های مشتریان را به عنوان فعالیت­هایی جهت کاربردی سازی مفهوم بازاریابی معرفی کرده و سازمانی که در اجرای این فعالیت­ها می­کوشد، سازمان بازارگرا نامیدند(نایب زاده و حیدرزاده، 1388). ...


[1]- Customer Orientation

[2]- Peter Drucker

[3]- Levitt

[4] - Kohli&Jaworski

...

 

2-2-3-3 پیشینه متغیر

مشتری­گرایی به مدت طولانی نقش بارزی در عملیات مدیریت بازاریابی(کاتلر[1]، 2003) وهمچنین در صنایع خدماتی (وارگو و لوچ[2]، 2004) ایفا کرده­است(تاجدینی، الگ و ترومان[3]، 2013). مشتری­گرایی برای سودآوری کسب و کار حیاتی است(دونالدسون[4]، 1993 ؛ نارور و اسلاتر، 1990) یک پیش نیاز ضروری برای مزیت رقابتی(گانسان[5]، 1994 ؛ ویلیامسون[6]، 1991) و عامل اصلی موفقیت کسب و کار است(هال[7]، 1992).بازارگرایی به نظارت دقیق بر رضایت مشتری و حفظ مشتری سوق می­دهد که به نوبه خود سهم بازار سازمان را تحت تأثیر قرار می­دهد(پلهام و ویلسون[8]، 1996). کادوگان وهمکاران[9](2002)بحث می­کنند که اگر یک شرکت بطور مداوم نیازهای مشتریان راتشخیص داده و پاسخ گوید برای برآوردن این نیازها در موقعیت بهتری قرار گرفته و بطور مؤثر گرایش­ها و تمایلات آینده را پیش بینی کرده و برای رقابت در فضای بین­المللی در موقعیت بهتری قرار می­گیرد. پلهام(2000) نزدیکی که شرکت های کوچک به مشتریانشان دارند و اهمیت مشتری­گرایی را مورد بررسی قرار داد. مجیکز و وارنابی[10](2008) دریافتند که تمرکز بر برآوردن نیازهای مشتری یک عامل اساسی موفقیت است و به احتمال زیاد عملکرد سازمان را بهبود می­بخشد(تاجدینی، الگ و ترومان، 2013). دانیلز[11](2003) استدلال می­کند که اتصال و ارتباط محکم با مشتریان منجر به ((درک بهتر از نیازهای مشتریان، مناسب سازی محصولات وخدمات، رضایت بیشتر مشتری، پیش بینی آسانتر تقاضا و روابط نزدیکتر می­شود)). گرونروس[12](1982) بیان می­کند که صنایع خدماتی اگر می­خواهند کیفیت سازمان و خدماتشان را تقویت نمایند نیاز دارند تا مشتری­گرایی را به کارکنان خود منتقل نمایند(تاجدینی، الگ و ترومان، 2013). هافمن و اینگرام(1992) استدلال می­کنند که مشتری­گرایی برای یک سازمان خدماتی شبیه به تمرین ((مفهوم بازاریابی)) در سطح مشتری است(برادی و کرونین[13]، 2001).مشتری­گرایی در سازمان های خدماتی بطور مستقیم با ادراک کیفیت، عملکرد کارکنان و محیط خدمت مرتبط است و منجر به موفقیت در بازاریابی شده، رضایت مشتری را افزایش داده و عملکرد سازمان را بهبود می­بخشد(داولینگ و پففر، 1975، تاجدینی، الگ و ترومان، 2013). ...


[1] - Kotler

[2] - VargoandLusch

[3] - Tajeddini,Ulg&Trueman

[4]-Donaldson

[5] - Ganesan

[6] - Williamson

[7] - Hall

[8] - Pelham &Wilson

[9] - Cadogan

[10] - Megicks&Warnaby

[11] - Daneels

[12] - Grönroos

[13] - Brady & Cronin

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشتری گرایی







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *